Het succes op ICT gebied

Samen bouwen aan succes, dat is wat we graag willen. Onze tevreden relaties zijn onze visitekaartjes. Een korte omschrijving van enkele succesvolle projecten delen we graag met u.

 

 

Binnen twee maanden en geen downtime

Vervanging  en uitbreiding storage opslag
 

Een groot verzekeringskantoor liet Invision ICT haar storage (SAN) vervangen in een datacenter in Amsterdam en de primaire storage op  de kantoor locatie. Door de groei van de organisatie was veel meer opslag ruimte nodig, bovendien  moest de ICT omgeving bij uitval van een locatie door kunnen draaien vanuit het datacenter, een Disaster Recovery Site.

Met IBM werd een oplossing bedacht die bestaat uit 4x een SAN omgeving wat er voor heeft gezorgd dat er vele Terabytes opslag beschikbaar zijn gekomen en de continuïteit van de omgeving verhoogd is. Invision ICT Solutions klaarde de klus binnen 2 maanden en zorgde er bovendien voor dat er geen downtime was.

Continuïteit verhoging
 

Een internationaal vis werkingbedrijf in Zeeland zocht meer continuïteit voor de kantoor automatisering. Invision ICT Solutions zorgde voor aanleg van beveiligde verbindingen naar de locatie en richtte voor het bedrijf een virtuele ICT omgeving in op haar eigen cloud platform . Verstoringen behoren nu tot het verleden en gebruikers kunnen veel eenvoudiger werken.

Bovendien kunnen buitendienstmedewerkers over de hele wereld probleemloos inloggen en hebben beschikking over gegevens die voor hun van toepassing zijn.

 

 

Verstoringen behoren tot het verleden

 

 

 

Beveiligd inloggen gegarandeerd

ICT Beveiliging
 

Een vermogensbeheerder had de uitdaging dat de ICT omgeving een zeer hoge uptime moest hebben en daarbij van de hoogst mogelijke beveiligingen moest worden voorzien. Locaal investeren bleek een dure aangelegenheid. Invision ICT Solutions bood de oplossing met haar cloud platform, volledig gescheiden van andere klanten werd een gevirtualiseerde server omgeving ingericht, uiteraard op basis van High Availability.

De toegang om in te loggen is geregeld met een Secure Acces Gateway, een Next Generation Firewall én 3-way authentication. Om in te kunnen loggen wordt er telkens een unieke code gegenereerd die naar een token verzonden wordt van de gebruiker. Op deze wijze is het beveiligd inloggen gegarandeerd. De AFM deed een controle op de cloud omgeving van Invision ICT Solutions en keurde deze goed.

Cloud oplossing op maat
 

Een Accountantskantoor met meerdere vestigingen heeft al jaren haar ICT omgeving op de cloud van Invision ICT Solutions ondergebracht. Specifieke applicaties van Unit4, Caseware en anderen worden in de cloud omgeving gehost en worden feilloos ter beschikking gesteld aan alle gebruikers middels Citrix. Het accountantskantoor stapte onlangs over naar Invision ICT Solutions om Hosted Telefonie af te gaan nemen.

Ook telefonie wordt nu vanuit de cloud ontsloten naar de eindgebruikers. De flexibiliteit van de Hosted telefonie én de enorme kostenbesparing waren doorslaggevend om over te stappen.

 

 

Telefonie vanuit de Cloud

 

 

 

Strategie voor de komende 5 jaar

Advisering ICT strategie
 

Een gespecialiseerd bedrijf in oplossingen voor het spoor liet een onafhankelijke consultant onderzoek doen naar de juiste ICT partner. Invision ICT Solutions wist het bedrijf te overtuigen van haar kwaliteit en kunde. Een voorstel werd door ons uitgewerkt voor de ICT strategie voor de komende 5 jaar. Omdat het bedrijf veel monteurs aan het spoor heeft werken in binnen en buitenland was de eis dat er 24x7 support geboden werd door Invision ICT Solutions. Uiteraard was dit mogelijk, details werden uitgewerkt en vastgelegd in een Service Level Agreement.

Een virtuele server omgeving met SAN werd ingericht, gebruikers loggen in middels Citrix. Om in geval van calamiteiten snel een tijdelijke ICT omgeving te kunnen aanbieden wordt de gehele ICT naar de cloud omgeving van Invision ICT Solutions backupped.

Met technologie van Veeam backup kunnen virtuele servers in het datacenter gestart worden om zo toch bij cruciale gegevens te kunnen.

Vervanging high end serverpark
 

Een bekende zorgverzekeraar gaf Invision ICT Solutions de opdracht om de gehele back en frontend server omgeving te vervangen. Het betrof hier om 2 datacenters waar de apparatuur ingericht is. De servers zijn high performance exemplaren met een aantal processors per server en gekoppeld aan een 10 Gbit backbone. Speciale video kaarten met Graphics CPU zorgen ervoor dat alle medewerkers met een Thin Client toch HD filmpjes kunnen bekijken, foto of video bewerking kunnen doen en hun core applicatie supersnel beschikbaar hebben. 

Omdat er geen downtime mocht zijn tijdens (verruimde) kantoortijden werd deze klus in de avond en nacht uren uitgevoerd. Binnen zes weken was de gehele migratie feilloos afgerond.

 

 

Volledige migratie binnen zes weken

 

 

Op afstand werken werd een verademing

Maximale flexibiliteit ICT
 

Een groothandel in Brabant met klanten en medewerkers over heel Europa verspreid zocht een ICT omgeving die overal en altijd beschikbaar was. Bovendien moest het mogelijk zijn om buitenlandse medewerkers een virtuele desktop te geven met Office applicaties in hun eigen taal. Daarbij kwam nog dat het aantal medewerkers regelmatig fluctueerde, men wou daarom makkelijk kunnen op en afschalen met het aantal gebruikers. Invision ICT Solutions bood de oplossing met haar eigen cloud omgeving.

Alle locale netwerk apparatuur was niet meer nodig, oude werkstations werden vervangen voor thin clients en op afstand werken voor buitenlandse werknemers werd een verademing. Door de hoge beveilingsgraad op het cloud platform kunnen medewerkers alleen bij gegevens die voor hun van toepassing zijn en is het kopieren van gegevens geblokkeerd. 

Analyse op performance ICT
 

Een Accountantsgroep met ruim 900 werknemers in heel Nederland kampte met grote perfomance problemen op het netwerk. Invision ICT Solutions werd benaderd om te onderzoeken waar de vertragingen vandaan kwamen. Na een gedegen analyse op het SAN hebben we de databases van diverse software pakketten aangepakt en de problemen geheel opgelost. Een rapport van onze bevindingen en de geboden oplossing is aan de klant overhandigd.

 

Vertragingen kwamen niet meer voor

 

 

Complexe opsplitsing van de ICT

ICT Consultancy
 

Een groot gegevens verwerking kantoor in het midden van het land ging afsplitsen van de moeder organisatie. De ICT omgeving moest ontvlecht worden, wat veel verder ging dan het splitsen van hard en software. Processen moesten in kaart gebracht worden, continuïteit moest bewaakt worden en de gegevens hadden een hoog vertrouwelijk karakter. Invision ICT Solutions had ervaring met gelijkwaardige klussen en leverde een gespecialiseerde consultant.

Systematisch werden de processen in kaart gebracht, verantwoordelijkheden uitgeschreven, een migratieplan werd uitgewerkt en na maanden van voorbereiding werd de ICT omgeving afgesplitst.

Veilige Wifi omgeving
 

Een scholengemeenschap in het voortgezet onderwijs wilde haar leerlingen een goede Wifi omgeving aanbieden.  De Wifi moest geschikt zijn om meer dan 5.000 connecties gelijktijdig te kunnen voorzien van het digitale lesmateriaal, maar ook voor gebruik van internet.  De omgeving moest tevens geschikt zijn voor personeel en strikt gescheiden zijn van de leerlingen Wifi omgeving.

Invision ICT Solutions deed een wifi meting van de diverse gebouwen en locaties en bracht een rapportage uit voor plaatsen van de Access Points, de technische koppelingen én hoe de Wifi optimaal beveiligd kon worden. Vervolgens werd de Wifi omgeving geleverd en geïmplementeerd.  Elke inlog wordt gemonitored, onveilige sites en onethische  website worden geblokkeerd en elke gebruiker heeft een unieke inlog account.

 

 

Gescheiden Wifi omgeving voor personeel en leerlingen

 

 

VoIP is de toekomst

Voice Over IP
 

Traditionele telefonie is uitstervend, KPN heeft ISDN technologie ‘end of live’ verklaard.  Voice Over IP is de opvolger van traditionele telefonie. Invision ICT Solutions implementeert al vanaf 2004 Voice Over IP (VOIP) systemen.  Politie Zuid Holland Zuid was de eerste grote opdrachtgever voor Invision ICT Solutions met meer dan 1.600 telefonie poorten op een cluster van telefonie servers. Meer dan 10 jaar onafgebroken in de lucht, kwaliteit waar we trots op zijn.

Callcenter uit de cloud
 

Een Payroll bedrijf kampte met telefonie problemen en bereikbaarheid. Invision ICT Solutions maakte een voorstel voor een telefonie en Callcenter oplossing.  Telefonie wordt nu vanuit de cloud omgeving van Invision ICT Solutions afgenomen in prijs per gebruiker model.  Het flexibel op,- en afschalen van gebruikers zorgt voor een optimale bedrijfsvoering en verhoging van de bereikbaarheid. Accountmanagers zijn op dezelfde wijze bereikbaar onderweg als op kantoor en maken volledig gebruik van de hosted telefonie oplossing.

 

 

Flexibel opschalen van gebruikers

Interesse?
 

Komt uw verhaal hierbij te staan? Wij sparren graag met u verder!

Contact